.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجراي قانون جديد جرایم رانندگی از شنبه

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جزييات اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي از روز شنبه را اعلام كرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا، سردار اسكندر مومني روز دوشنبه در حاشيه «نشست تخصصي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي» با اشاره به اينكه آخرين هماهنگي‌ها براي اجراي قانون اخذ جرايم رانندگي انجام شده است، گفت: بر اين اساس قانون جديد از روز شنبه 10 ارديبهشت‌ماه سال جاري در سراسر كشور به مرحله اجرا گذاشته مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه قانون جديد دو بخش دارد، افزود: بخشي از قانون نيازمند تدوين آيين‌نامه است و بخشي از آن نيز نيازي به تدوين آيين‌نامه ندارد كه بر اين اساس بخش‌هايي از قانون همچون نمره منفي، افزايش مهلت پرداخت جرايم رانندگي و ... از روز شنبه اجرا مي‌شود.

رييس پليس راهور ناجا افزود: براساس ابلاغيه صورت گرفته از روز شنبه مهلت پرداخت جرايم رانندگي از يكماه به دو ماه افزايش يافته و خودروهاي نو نيز تا پنج سال نيازي به انجام معاينه فني ندارند؛ اما در عين حال پليس در صورتي كه با خودروي داراي نقص فني مواجه شود از حركت آن جلوگيري خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه اعمال نمره منفي نيز از روز شنبه براي رانندگان در نظر گرفته مي‌شود، گفت: از 200 تخلف رانندگي 20 تخلف كه اكثرا حادثه‌ساز هستند جدا شده است كه در صورت ارتكاب اين تخلفات رانندگان در سوابق خود نمره منفي مي‌گيرند.

رييس پليس راهور ناجا افزود: در مرحله اول اگر راننده‌اي 30 نمره منفي دريافت كند سه ماه گواهينامه‌اش ضبط شده در مرحله دوم اگر 25 نمره منفي بگيرد شش ماه گواهينامه‌اش ضبط مي‌شود و در مرحله سوم با دريافت 20 نمره منفي گواهينامه راننده متخلف ابطال مي‌شود.

مومني گفت: در عين حال از روز 10 ارديبهشت‌ماه سال جاري استفاده از مواد مخدر، روانگردان‌ها و مشروبات الكلي توسط رانندگان 200 هزار تومان جريمه، شش ماه ضبط گواهينامه و معرفي به مراجع قضايي را به همراه خواهد داشت كه بر اين اساس كيت‌هاي لازم براي انجام تست الكل و اعتياد رانندگان تهيه و در اختيار پليس راه‌هاي كشور قرار گرفته است.

به گزارش ايسنا، وي از الزامي شدن بستن كمربند ايمني تمامي سرنشينان از روز شنبه خبر داد و گفت: بر اين اساس بستن كمربند ايمني براي تمامي سرنشينان جلو و عقب خودروها از روز شنبه در جاده‌هاي برون‌شهري اجباري است و خودروهاي متخلف مورد برخورد قرار مي‌گيرند. از سوي ديگر خودروسازان و خودروهاي توليدي كه فاقد كمربند عقب هستند نيز شش ماه مهلت دارند تا نسبت به نصب كمربند ايمني صندلي عقب خودرو خود اقدام كنند.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه كليه قوانين و مقررات رانندگي كه در خصوص خودروها اعمال مي‌شود براي موتورسيكلت‌سواران نيز از 10 ارديبهشت‌ماه اجباري است، گفت: در عين حال تمامي موتورسواران و ترك‌نشينان آنها در شهرها و جاده‌هاي كشور از روز شنبه مكلف به استفاده كلاه ايمني هستند.

مومني با اشاره به اينكه از روز شنبه تمامي خودروهايي كه وارد محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد شوند هر ساعت يكبار فعلا 13 هزار تومان جريمه مي‌شوند، گفت: قطعا با تدوين آيين‌نامه مبلغ جرايم رانندگي ميزان جريمه ورود به طرح ترافيك افزايش خواهد يافت.

وي با تاكيد براينكه مشكل انتقال جسد نيز بر اساس قانون جديد اخذ جرايم رانندگي حل شده است، گفت: در عين حال رانندگاني كه دو تخلف حادثه‌ساز را به طور همزمان مرتكب شوند خودرويشان سه روز توقيف مي‌شود.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه از روز شنبه جريمه ايستادن خودروها و موتورسيكلت‌ها بر روي خط عابر پياده 20 هزار تومان خواهد بود، گفت: از تمامي رانندگان درخواست مي‌كنيم حتما حريم عابر پياده را رعايت كنند چرا كه در غير اين صورت پليس مكلف است در دفاع از حقوق شهروندان نسبت به اعمال قانون و جريمه رانندگان متخلف اقدام كند.

به گزارش ايسنا، وي از مقصر شناخته شدن توليدكنندگان خودرو و راهسازان در تصادفات رانندگي از روز شنبه خبر داد و گفت: بر اين اساس خودروهاي مدل 90 كه فاقد كيسه هوا و ترمز ضد قفل باشند در صورت بروز تصادف، شركت خودروساز به عنوان متخلف در كروكي تصادف معرفي شده و بايد غرامت پرداخت كند. از سوي ديگر اگر نقص راه نيز در بروز تصادف نقش داشته باشد قطعا مسوولان راهسازي مكلف به جبران خسارت خواهند بود.

رييس پليس راهور ناجا در پاسخ به سوالي در خصوص مبلغ جرايم رانندگي در قانون جديد گفت: ميزان جريمه‌هاي رانندگي نسبت به كشورهاي همجوار بسيار كم است و شايد يك بيستم آنها نيز نباشد. اما در كنار اين امر موضوعاتي مانند توقيف و ابطال گواهينامه، محروميت از رانندگي اين نمره منفي شايد بتواند جبران كمي مبلغ جرايم را به جهت بازدارندگي كند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.